NIE – DLA EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ

NIE – DLA EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ

Rada Krajowej Sekcji Oświaty i Wychowania NSZZ „Solidarność” w swoim stanowisku z 22 lutego b.r. wskazała, że promowana koncepcja zwana „edukacją dla wszystkich” to utopijna idea, zgodnie z którą jedna szkoła wraz z nauczycielami ma zaspakajać szerokie spektrum potrzeb wszystkich uczniów.

Wprowadzanie zmian mających na celu usytuowanie w szkołach ogólnodostępnych jak największej liczby uczniów z niepełnosprawnościami, uniemożliwia prawidłowy rozwój dzieci i młodzieży.

Czytaj więcej: NIE – DLA EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ

Prawa niepełnosprawnej mniejszości do włączenia w edukację powszechną stają w konflikcie z prawem większości do efektywnego nauczania. Uczniowie „włączeni” do szkół powszechnych niejednokrotnie wykazują większe niż ich rówieśnicy w szkołach specjalnych poczucie „wyłączenia”.

Rada podkreśliła również, że dzieci i młodzież z niepełnosprawnościami zasługują na najlepszą, dostosowaną do swoich potrzeb i możliwości, edukację.

Potrzeby tych uczniów profesjonalnie zapewniają szkoły specjalne, które w dobrych i przyjaznych warunkach przygotowują ich do funkcjonowania w społeczeństwie, rozwijania tal i zainteresowań.

Zdaniem KSOiW do szkół specjalnych i specjalnych ośrodków szkolno- wychowawczych powinny być kierowane większe środki finansowe na  poprawienie warunków edukacji i zwiększenie atrakcyjności tych szkół.

KSOiW z satysfakcją przyjmuje słowa Ministra Edukacji i Nauki o tym, że polski rząd „będzie stawiał na rozwój szkół specjalnych; one są niezwykle potrzebne.

Oprócz tego, że mają świetną kadrę, naprawdę dobrze zajmują się dziećmi, które takiej specjalistycznej pracy potrzebują. Będziemy inwestować w szkoły specjalne”. Wypowiedź tę traktujemy jako odpowiedź na nasze stanowisko.

Ryszard Proksa

Przewodniczący

KSOiW NSZZ „Solidarność”

Dodaj do zakładek Link.

Możliwość komentowania została wyłączona.